יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

השעה של הבלוגריות




אפשר להבין את הכעס והתרעומת של עיתונאיות אופנה ותיקות, שנאלצות לצפות בבלוגריות בנות 13 גונבות להן את ההצגה בתצוגות אופנה, ומככבות על שערי אופנה, בעוד הן נותרות אנונימיות למדי.

האם מזל או חבל שהבלוגריות כבשו את עולם האופנה? גם כתבות האופנה והסטייל חלוקות ביניהן. יותר מעניין אותי לדעת מה יוצא לבלוגריות מזה, מלבד מתנות אופנתיות פה ושם וכתבות במגזיני הסטייל. כמה מהן (בנות 13 או יותר) יודעות למנף את ההצלחה שלהן או מסתפקות בלבזבז את 15 דקות התהילה שלהם בחיוכים אל המצלמה?

בלוגים של עיצוב ואופנה ממש ממש לא חסר. השפע רב, ואפשר להתמכר במשך ימים שלמים לשיטוט בין האימג'ים הנוצצים של בלוגרים חרוצים.

מגזין טיימס אונליין עשה רשימה של 50 בלוגי העיצוב הטובים בעולם (לא כולל אופנה ואדריכלות). חלק מהבלוגים שנמצאים ברשימה הם מופת של קיטש וחלקם ממש מקוריים. הבלוגים הכי מוצלחים שייכים למעצבות, אמניות או כאלה שמומחיות בהכנת פריטי עיצוב ביתיים.

את שני המקומות הראשונים קיבלו The Appartement Therapy ו- Design Sponge. שניהם לא בדיוק בלוגים קטנים של איזו חובבת עיצוב ממיניסוטה. הראשון הוא מעין "מגה בלוג" (למה לא "מגזין עיצוב" בעצם?) שכולל צוות של עשרות כותבים, וגם השני הוא הרבה מעבר לבלוג עיצוב...כולל לא מעט מדורים, קטגוריות ונושאים. שניהם כוללים גם צד מסחרי (פרסומות, באנרים וכו').

מבין הבלוגים האישיים יותר, הנה כמה שאהבתי במיוחד:

oh, hello friend
בלוגרית שהיא מעצבת גרפית ומעצבת תכשיטים, וכל פוסט שלה הוא ממתק לעיניים


dayDream Lily
בלוג קסום וחלומי


Design for mankind
מלא רעיונות מבריקים


Emmas blog
אולי בגלל שהיא מסטוקהולם, יש בפוסטים ובאימג'ים שלה משהו מאד נקי ומרענן

Decor8
אחד הבלוגים היותר פופולאריים, מלא רעיונות לחובבי יצירה. מלא פיצ'פקעס וצילומים מרהיבים


The Selby Store
אוסף של צילומים של חללי עבודה ומגורים של אנשים מאד מיוחדים מרחבי העולם: בתים מעוצבים וסטייליסטים, חדרים מבולגנים ופריקים של אמנים צעירים...הצצה לסגנונות חיים שלא יוצא לכם להתקל בהם כל יום



והנה כמה שלא זכו להכנס לרשימה, אבל בעיני הם לא פחות נפלאים:


World Famous Design Junkies

A beautiful Mess

Wary Meyers

Design Milk



וגם לנו לא חסר בלוגים על עיצוב פנים ויצירה:
דנדושה - בלוג יצירה

אילאיל זיו - עיצובים בצבעים

היצירות של איילת

הבלוג של קרן שביט

הבלוג של עידה

פטיט לוגו (יותר מבלוג אופנה)

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הבלוג של הישראליות ברמה הרבה פחות גבוהה מהבלוגים בחו"ל